Unigine Tessellation – Linux Users Rejoice!

Categories: Tehnical
Tags: ,
Comments: No Comments
Published on: August 18, 2011

Originally published on April 17th, 2011

Am început acest articol spre a prezenta următorul pas din Licență, dar descoperirea noului motor grafic de la UniGine m-a îndreptat cu pași mari spre Tessellation.

Ce este Tessellation? În termeni simpli, poate fi definită ca spargerea unei suprafețe în forme geometrice identice care o acoperă pefect sau ca o construcție a unei suprafețe prin așezarea de forme geometrice una lângă alta. Pentru o definiție mai ilustrată urmați linkul [1].
Ce însemnă Tessellation pentru un motor grafic? Tessellation în grafică se referă la spargerea și construcția de suprafețe prin metodele de mai sus (în speță cu triunghiuri) pentru a crea o imagine cât mai reală și detaliată a unui obiect. De asemenea, gradul de complexitate este dat de distanța de cameră, ceea ce poate permite o randare cât mai precisă a unei întregi scene, mimând ochiul uman. Cum la o anumită distanță ochiul uman nu mai percepe anumite detalii, la acea distanță detaliile imperceptibile nu mai sunt randate. Practic, numărul de poligoane crește cu cât te aproprii de un obiect și scade cu cât te depărtezi, permițând randare clară în timp real.

Unigine folosește Tessellation pentru a reda o scenă cât mai real, incluzând părțile dificil de obținut din lipsa de poligoane. Astfel efecte ca depth of field și reflexia unei raze de soare în colțul unui obiect de metal sunt acum redate aproape real. Pentru delectare putețui vizualiza [2].

La prima vedere, scena pare foarte reală și fără să-ți dai seama de ce. Detalii cum ar fi căderea umbrei pe iarbă și pietre, reflexia luminii și efectele de contrast sunt atât de multe și de firești încât scapă analizei. Pentru o percepție mai clară, se poate urmări video-ul [3] care trece în repetate rânduri Tessellation on/off și arată și construcția wireframe pentru o înțelegere mai clară a conceptului.

De ce am zis „Linux Users Rejoice!” – pentru că Unigine este cross-platform, după cum puteți vedea la [4], funcționând pe Windows, Linux, PS3 și Android. Având în vedere calitatea grafică pe care o aduce randării în ziua de azi, declar supremația Windowsului în materie de jocuri oficial încheiată. Jocurile care vor folosi unigine cel mai probabil vor fi de asemenea portabile sau poate, deja doar pe Linux .

Pentru final, vă las cu un video care explică mai multe despre Tessellation și o demonstrație foarte drăguță (scuze pentru marketing, dar este prezentarea lui GForce GTX 580): [5]. Este un video cu adevărat remarcabil și se merită să vedeți absolut tot!

[1] http://mathforum.org/sum95/suzanne/whattess.html
[2] http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE
[3] http://www.youtube.com/watch?v=bkKtY2G3FbU
[4] http://unigine.com/
[5] http://www.youtube.com/watch?v=sQQpCd_vvGU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Welcome , today is Monday, December 11, 2017